Montáž a demontáž kol
Je velmi důležité, abyste správně pochopili
princip rychloupínacích mechanismů ("rychloupínáků"). Špatně
připevněná kola mohou vést k vážným zraněním. Rychloupínací šroub
umožňuje velmi snadnou a rychlou montáž a demontáž kol bez
jakýchkoliv nástrojů. Páku rychloupínacího šroubu je vhodné
zatáhnout směrem k vidlici. Zatáhnutí směrem dopředu může způsobit
náhodné otevření např. větví apod. Správné utažení rychloupínacího
mechanismu je takové, při němž cítíte odpor táhla přibližně v 1/3
dráhy páky. Vhodnou kontrolou správného dotažení je zvednout celé
jízdní kolo do výšky asi 10 cm a pustit jej na zem. Nepřirozený
zvuk Vás upozorní na vůli v kolech. Před vlastní demontáží kol je
třeba uvolnit lanka obou brzd. Stiskněte obě brzdové čelisti směrem
k ráfku a vyhákněte bowden. To Vám umožní roztáhnout brzdové
čelisti od sebe a zvětšit tak prostor pro vyjmutí kola.
Demontáž a montáž předního kola
Otevřete páku rychloupínacího šroubu a povolte matici na druhé straně (2-3 otáčky). Tímto se přední kolo uvolní z vidlice a stačí pouze nadzvednout přední kolo, někdy je nutné do kola lehce klepnout. Při montáži dbejte, aby byla páka rychloupínacího šroubu dostatečně dotažena směrem k vidlici. Vraťte zpět bowden brzdy. Zkontrolujte roztočením kola, zda brzdové špalky neškrtají o plášť.
Demontáž a montáž zadního kola
Nejdříve přeřaďte vzadu na pastorku na nejmenší kolečko. Otevřete páku rychloupínacího šroubu. Nadzvedněte jízdní kolo za zadní vidlici na levé straně, pravou rukou napněte měnič za jeho spodní část dozadu. Tímto se zadní kolo uvolní z vidlice. Při montáži dbejte na to, aby při vkládání kola byl řetěz opět na nejmenším kolečku. Přesvědčete se, zda je osa kola správně umístěna co nejvíce v zářezech vidlice. Vraťte zpět bowden brzdy. Zkontrolujte roztočením kola, zda brzdové špalky neškrtají o plášť. Vyzkoušejte správnou funkci zadního měniče.
Demontáž a montáž předního kola
Otevřete páku rychloupínacího šroubu a povolte matici na druhé straně (2-3 otáčky). Tímto se přední kolo uvolní z vidlice a stačí pouze nadzvednout přední kolo, někdy je nutné do kola lehce klepnout. Při montáži dbejte, aby byla páka rychloupínacího šroubu dostatečně dotažena směrem k vidlici. Vraťte zpět bowden brzdy. Zkontrolujte roztočením kola, zda brzdové špalky neškrtají o plášť.
Demontáž a montáž zadního kola
Nejdříve přeřaďte vzadu na pastorku na nejmenší kolečko. Otevřete páku rychloupínacího šroubu. Nadzvedněte jízdní kolo za zadní vidlici na levé straně, pravou rukou napněte měnič za jeho spodní část dozadu. Tímto se zadní kolo uvolní z vidlice. Při montáži dbejte na to, aby při vkládání kola byl řetěz opět na nejmenším kolečku. Přesvědčete se, zda je osa kola správně umístěna co nejvíce v zářezech vidlice. Vraťte zpět bowden brzdy. Zkontrolujte roztočením kola, zda brzdové špalky neškrtají o plášť. Vyzkoušejte správnou funkci zadního měniče.
Komentáře